piatok 16. októbra 2015

RED VELVET CHEESECAKE


Malé "čískejky" pečené v muffinovej forme...koncentrovaná chuť kakaa a tvarohová náplň...trochu pracné na prípravu, ale efektné...stačí jeden kúsok a zaženiete nutkavú chuť na sladké bez výčitiek svedomia, lebo obsahuje málo cukru...


CESTO: dávka vystačí na 2 muffinové plechy (teda 24 ks)

150 g hladkej múky
50 g kakaa
1 čajová lyžička prášku do pečiva
1/4 čajovej lyžičky soli
3 polievkové lyžice práškového cukru
90 g masla alebo iného tuku
1 vajce

Zo surovín vypracujeme cesto, zabalíme ho do fólie a dáme do chladničky na pol hodinu. Po vychladnutí ho po malých dávkach vtlačíme do muffinovej formy, ktorú sme si predtým riadne vymastili, aby sa nám koláče po upečení dali vybrať z formy. Ja som nevyplnila cestom muffinové formičky dovrchu, aby koláče neboli moc vysoké...odporúčam dávať cesto tenšie ako som ja urobila, bude to krajšie a chutnejšie, keď bude viac náplne...
Celý muffinový plech už s natlačenými malými korpusmi na koláčiky som dala do chladničky, kým som si urobila náplň.

NÁPLŇ:

350 g jemného tvarohu (alebo ricoty, alebo mascarpone)
2 - 3 polievkové lyžice cukru (podľa vlastnej chuti)
2 vajcia
1 čajová lyžička vanilkového extraktu
100 g roztopenej tmavej čokolády
červené farbivo

Všetky suroviny na náplň zmiešame.
Náplň postupne nalievame do jednotlivých z cesta pripravených malých korpusov.
Dáme piecť do vyhriatej rúry  180 stup.C asi 15 - 20 minút. Necháme vychladnúť vo forme, po vychladnutí opatrne koláče povyberáme z muffinovej formy a posypeme cez sitko tmavým kakaom.
Na zjemnenie chuti môžme podávať s kopčekom šľahačky.
Ak by pre niekoho bol koláč málo sladký, miesto kakaa navrch môžme nasypať cez sitko práškový cukor...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára