piatok 21. augusta 2015

FOCACCIA S BYLINKOVÝM MASLOM

FOCACCIA

450 g hladkej múky
2 čajové lyžičky sušeného droždia
300 ml teplej vody
5 polievkových lyžíc olivového oleja
morská soľ
čerstvo namleté čierne korenie

Suroviny zmiešame, dobre vypracujeme cesto, napr. v kuchynskom robote (kto si trúfa tak aj ručne). Zakryjeme v miske a necháme asi 3/4 hodinu vykysnúť. Predhrejeme rúru na 200 stup. C. Cesto preložíme na plech (ja som si dala aj papier na pečenie, aby sa mi chlebík neprichytil na plech), roztiahneme na tenšiu placku, prstami popicháme, potrieme olivovým olejom, posypeme bylinkami
( použila som rozmarín zo záhrady) a na kocky nakrájanou prerastenou slaninkou, alebo nejakou pikantnejšiou salámou (ja som použila zvyšok štipľavej klobásky, ktorá mi ostala z grilovania). Tieto suroviny môžme zapracovať aj do cesta. Necháme to ešte takto pripravené na plechu 15-20 minút podkysnúť. Dáme piecť do vyhriatej rúry. Pečieme do zlatista.

Tento chlebík je výborny ešte teplý s bylinkovým maslom :-)

BYLINKOVÉ MASLO
kravské maslo
bylinky podľa chuti ( použila som čerstvú bazalku)
morská soľ
čierné mleté korenie

Suroviny zmiešame.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára