streda 1. júla 2020

BAZOVÝ DŽEM



Sirup z bazových kvetov je už zavarený, ešte nejaké kvety na baze zostali, tak som vyskúšala bazový džem.
Inšpiráciu na recept som hľadala na  internete........Musím povedať, že som sa bála, že mi to nestuhne, predsa len to nie je ovocie, ale len tekutina...ale urobilo sa mi krásne tuhé želé, ktoré úžasne vonia po baze a aj tak chutí...určite tento recept si zaradím do svojho každoročného zavárania.

Jedna dávka:

1liter dobrého jablkového džusu (ale jablkovej šťavy)
20 veľkých kvetov bazy
šťava z 1 citróna
1 balenie želírovacieho Gelfixu 2:1
500 g cukru


Do čistej suchej nádoby nalejeme džus (ja som použila 100% jablkový z Lidla). Do džusu namočíme suché nazbierané za slnečného počasia rozkvitnuté kvety bazy. Necháme to v chladnom mieste 24 hodín odstáť. Potom šťavu precedíme do hrnca, v ktorom budeme variť džem. Pridáme citrónovú šťavu. Necháme to zovrieť, pridáme gelfix zmiešaný s 2 PL cukru, prevaríme asi 1 minútu a potom nasypeme zvyšný cukor a varíme 5 minút.  (celý návod je na gelfixe).Horúce nalejeme do suchých pohárov, zavíčkujeme a otočíme hore dnom. Necháme vychladnúť úplne.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára