štvrtok 15. októbra 2020

MINI PAVLOVKY

 

Jeden z najjednoduchších a zároveň najkreatívnejších receptov......každý kúsok môžeme urobiť podľa svojej fantázie a svojich chutí....

Moje pavlovky pozostávajú z chrumkavej pusinky, pikantnej ríbezľovej ganache, jemnej a nadýchanej šľahačky a to všetko doplnené rozmanitosťou ovocia.....

Pusinka: 4 bielky izbovej teploty

               300 g cukru

               2 PL solamylu

Do misky mixéra dáme bielky, z ktorých vyšľaháme sneh, postupne prisypeme cukor a šľaháme tuhý a lesklý sneh. Keď už je sneh riadne vyšľahaný a tvorí pevné špičky, pridáme solamyl, ešte chvíľku ho zašľaháme do snehu. 

Na plech vyložený papierom na pečenie tvoríme cukrárskym sáčkom s cukrárskou špičkou väčšie pusinky s malou priehlbinkou v strede.  Moje mali priemer asi 9 cm. Ja som však dnes neformovala pusinky sáčkom, ale lyžicou a na efektnosti im to neubralo.....

Pusinky sušíme vo vopred predhriatej rúre na 80 stup.C zhruba 40-50 minút, podľa toho aké veľké sú....

Pred koncom pečenia vyskúšam krajnú pusinku, či ide ľahko odlepiť z papiera....ak áno, tak sú hotové..Necháme ich na plechu úplne vychladnúť. Plníme podľa vlastnej fantázie. Tým, že pusinka je sladká, vhodnejšia je pikantná ovocná náplň...ja používam želé z čiernych ríbezlí, alebo malín, alebo pikantné mangové želé....tentokrát som použila ríbezľovú ganache, ktorá mi ostala po plnení makroniek (rozvaríme čierne ríbezle v troške vody, pridáme trochu kvalitnej bielej čokolády a keď sa to všetko teplotou spojí, pomixujeme ponorným mixérom na hladkú hmotu. ) Navrch dáme vyšľahanú šľahačku bez cukru a ozdobíme ovocím. Tým, že je pusinka sladká, ovocná náplň kyslejšia a šľahačka bez cukru sa chute prepoja a nie je to presladené.... 









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára